Saturday, 1 December 2012

Melicinkan Wajah Menggunakan Lidah Buaya

Hi semua,

Hari nie Wilma nak sharekan satu petua kecantikan yang Wilma telah dan tengah amalkan sekarang...Sebenarnya, kulit wajah Wilma boleh dikategorikan dalam kategori sensitif...Wilma memang tak berani nak menggunakan produk-produk kecantikan secara sembarangan...Bukan apa, kadang-kadang bila guna, kulit wajah Wilma mesti gatal dan merah-merah plus jerawat semakin banyak...Dahulu, time sekolah, Wilma akui, kulit wajah Wilma ditumbuhi dengan jerawat-jerawat kecil...Malu Wilma dibuatnya...Mummy pun risau sampai dibawanya Wilma jumpa doktor...Doktor cakap darah Wilma kotor dan bagi ubat...Still tak berkesan...So, dipendekkan cerita...Kawan sekolah Wilma bagilah satu petua...Gunakan lidah buaya :-)
Setiap malam, Wilma akan sapukan lidah buaya ke seluruh wajah Wilma...Kadang-kadang, memanglah ada rasa gatal sikit tapi tahan jak coz nak cantik kan...Syukur kepada Tuhan...Dalam masa 3 minggu macam gitu, jerawat Wilma semakin berkurangan dan parut-parut jerawat tu pun semakin hilang...Sampai sekarang, Wilma still amalkan petua nie...Wilma akui, Wilma lebih percayakan petua-petua macam nie daripada menggunakan produk-produk kecantikan yang banyak dipasarkan sekarang coz Wilma pernah kena sekali...Habis merah muka Wilma dan gatal yang teramat sangat bila guna satu produk tu...Rupa-rupanya, Wilma ikut Mummy coz Mum pun tak boleh guna produk tu ^_^

6 comments:

MaMa Rey said...

lidah buaya ni memang bagus.saya pun ada masa gunakn lidah buaya sbgai mask.lidah buaya yg jenis besar daunny bole d makan

Dunia Wilma said...

Iya Mama Rey :-) Betul tu ^_^ Boleh dijadikan ubat lagi kadang2 kan :-)

noor liyana said...

lidah buaya memang bagus utk kulit..tapi ada jugak org tak boleh guna..allergik(gatal)

Dunia Wilma said...

@Noor Liyana: Iya...Betul tu...Mula2 Wilma guna lidah buaya pun macam tu...Tapi, lama2 ok dah ^_^

cik Mel0n said...

Macam mana nak guna lidah buaya tu? Mohon share dengan saya

cik Mel0n said...

Macam mana nak guna lidah buaya tu? Mohon share dengan saya